Soundtracky, které jsme milovali #2

soundtracks2.jpg

Acid House (1999)
Tenhle film byl pro mě velkým zklamáním. Knížka obsahovala mnohem lepší povídky, které si říkaly o zfilmování. Co se písniček týče, z první povídky mi v hlavě neutkvělo zhola nic, doteď si pamatuju hlavně ty hnusný scény. Z druhé hlavně Going Nowhere od Oasis a samozřejmě Slow Graffiti od Belle & Sebastian, která se přímo týká příběhu („Listen Johnny; you’re like a mother To the girl you’ve fallen for, And you’re still falling.“). V třetí „cocokurvabryce“ povídce je bezpochyby nejpůsobivější Leave Home od The Chemical Brothers, která perfektně podkresluje celý ten drogový chaos… a taky nesmím zapomenout na On Your Own od The Verve, která navazuje na ten závěrečný rychlý střih a spouští titulky. Acid House nebyl tak zásadní jako Trainspotting a už vůbec ne tak dobrý, ale je to nedílná součást mých vzpomínek na konec minulé dekády.

Human Traffic (1999)

Napoprvné působil Human Traffic jako vtipný report ze života clubberů z konce 90s, když jsem si ho pak ale pustil o pár let později, přišlo mi to už jen tak nějak trapně úsměvné. Nicméně dodnes mě baví hláška „Sting není mrtvý? Ale měl by.“ Soundtrack se skládá ze dvou cd, přičemž to druhé je mixované a skládá se převážně z klasik klubové taneční hudby (za všechny jmenujme Cafe Del Mar ‚ 98 od Energy 52 nebo The Age Of Love se stejnojmeným trackem). Pokud by se vás někdo ptal, na co se v 90s tancovalo, pusťte mu tohle. Bože, připadá mi to, jako kdybych na to šel teprve včera do kina…

The Beach (2000)
Ne film, ale recenze Jany Kománkové v Rock & Popu mě přiměla k tomu, abych se po tomhle začal shánět. Soundtrack k The Beach obsahuje několik (ne příliš kvalitnách) rarit mých tehdy hodně oblíbených kapel (Leftfield, Underworld, Blur, New Order a Faithless), dva nesmysly (All Saints a Dario G) a zbytek, který jsem buď znal už předtím nebo docela ušel. Největším překvapením pro mě byly dva tracky – tím prvním byl Beached, který udělali Orbital s Angelem Badalamentim a který jsem si tenkrát pouštěl pořád dokola, protože jsem na těch retro melodiích totálně ulítával a druhým byl cover Spinning Away od amerických idiotů Sugar Ray. Jak jsem už ale řek v úvodu – celkově jde spíš o slabší věc.

Snatch (2000)
Druhý a poslední film, ve kterém mě bavila hudba Oasis. Zde s instrumentálkou Fuckin´In The Bushes, která zní jako kdyby byla napsána „přímo do ringu“. Soundtrack k Snatch je funky a má spád stejně jako samotný film a nutno uznat, že tracky zde byly vybrány opravdu dobře. Tu Madonnu můžeme Guyovi odpustit, přece jenom v té době byly ještě čerství novomanželé.

Petr Pliska

Reklamy

10 responses to “Soundtracky, které jsme milovali #2

  1. pure shores ako nesmysl? williama orbita a jeho veci davam v ramci 90s soundu minimalne na tu istu priecku ako uvedenych faithless alebo underworld (nakoniec produkoval aj blur).

    a najlepsia scena z human traffic je jednoznacne diskusia o pasovani narkotik v galaxii…a vubec, doteraz zhanam vinyl singlu od itchy trigga finga niggaz :D

  2. „Spinning Away od amerických idiotů Sugar Ray“ :)
    nejlepší věc!
    pure shores taky hodně dobrá skladba.

  3. pure shores je v ramci moznosti perfektni. beached ale jasne vitezi, poslouchal jsem ji jeste z kazety, nahranou z radia… joo, to se jeste muselo pretacet, kdyz si clovek chtel neco poslechnout vickrat…

    z ost human traffic mam nejradsi kittens od underworld, imo jejich nejlepsi instrumentalka

  4. Taky jsem za to, že Pure Shoes se řadí do kolekce těch dobrých skladeb… v rámci popu samozřejmě…

  5. Obavam se, ze tentokrate musim, chca nechca jit s davem. Pure Shoes na The Beach je tak dobra skladba, ze do znacne miry sama o sobe omlouva existenci neceho jako All Saints. Navic (a vidis to i na reakcich tady) z nejakeho duvodu, ktery ma asi co delat s naladou toho soundracku jako celku na tu desku naprosto skvele zapada. Dokonce do te miry, ze ja si kdyz se rekne The Beach Soundtrack vybavim Beached a vzapeti Pure Shoes a teprve potom Porcelain a zbytek, pricez uz jsem uplne zapoměl na to, ze tam jsou nejaky Underworld. Dokonce i ten Dario G se tam naladou ty skladby docela hodi.

  6. Jinak… Podle mne je o trochu lepsi nez soundtrack ke Snatchi cedecko k Lock, Stock… ale v obou pripadech se obavam, ze nejzajimavejsi na tech nosicich jsou ty skity z hlaskama mezi jednotlivejma pisnickama. Zrovna nedavno jsem myslel na to, ze si ty obe veci musim nekde znova sehnat jen kvuli nim. Jakoze „Protection from what? Zee Germans?“ je vic, nez kdyby na tom soundtracku bylo deset nevydanejch veci ze spolecnyho mejdanu Underworld, Chems, New Order a jako bonus hodinovej pornofilm s Debi Diamond v hlavni roli.

  7. Tak Beach a Snatch jsou tu hlavne proto, ze se jedna o jedny z poslednich zastupcu tehle ery soundtracku s klubovou muzikou 90.let

  8. znáte tohle?
    http://www.csfd.cz/film/143915-gmt-greenwich-mean-time/

    dobrej film, a ta hudba v něm taky nebyla špatná

  9. Faw: Ja si to kdysi nahral na video asi pred peti lety… Film je to docela prumernej, dneska by se mi libil asi jeste min, ale hudba na tu dobu super, taky ji delal Guy Sigsworth.

  10. Ze zde jmenovaných u mne i dnes vyhrava na cele care Beach OST a to jak ve spojeni s filmem, tak bez nej. Take se pridavam do mistniho „fanklubu“ All Saints:-)
    Souhlas s PP, hudba G:MT byla ve sve dobe super. Nicmene, netusim jak by (zejmena bez filmu) fungovala dnes.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

w

Připojování k %s