Ja teda nevim, ale myslim, ze problem tech dvou recenzi je, ze ani jeden z nich nedokazal normalne vysvetlit a vyargumentovat, proc se mu to libi. (Ta pln recenze jsou tak neuveritelny kecy, ze jsem to musel precist trikrat za sebou). Takze se nedivim, ze to lidi vytocilo. Zvlast ty, ktery na Suns nekoukaj optikou sedmnactilety okouzleny fanynky. Uprimne, ja s tou deskou problem nemam ale ani trochu, ale v diskuzi k tem clankum bych je (autory, nikoli Suns) poslal doprdele taky.
Vlastne myslim, ze je strasna skoda, ze se v Cechach nenasel nikdo inteligentni (snad az na pokus Formanka v Reflexu), kdo by tu desku opravdu kriticky rozebral. Uz proto, ze na rozdil od spousty recenzovanejch sracek (i na nmm) za to podle mne stoji. Je to hodne dulezita kytarova ceska deska, mozna jedna z nejdulezitejsich desek, ktery v Cechach vysly od roku 2000 a nikdo (od pln po nnra) se nezmuze na nic jinyho, nez na dojaty slintani. Tim chci rict, mne se ta deska na prvnich nekolik poslechu hodne libi, byt mam tuseni, ze v tom jeste najdu nejakej hacek. Ale aby mi jeji poslech vygumoval polovinu mozku jako plnovi… to mi prijde trochu moc. A navic, ciste technicky, aby recenzi na takovouhle desku psal jejich tour DJ mi prijde jako urazka jak kapely, tak ctenaru.
Me byli Sunshine ukradeni uz kdyz byli v undergroundu, ale zaslouzi si uznani. Obvzlaste v Cechach a to uz jen za to, ze jsou, protoze je to kapela na evropské úrovni a takovych tam mozna clovek nenapocita ani na prstech jedne ruky. A ze se to nejakemu malemu hovadu nelibi, to je jeho problem.
Tak me napada mame tu jako jednu z mala kapel na nasi scene ktera je schopna ve srovani se zahranicim celkem obstat. Bohuzel tu ale nemame kritiky ktery by dokazali presvedcit proc sou tak dobry (nebo spatny). Nemyslim tim neustali zvatlani a radoby vtipny prirovnavani k necemu, ktery me s prominutim na NMM fakt posledni dobou uz se*e. Myslim tim vyzdvihnuti silnejch a slabejch stranek, nadhled nad tim vsim a pritom zasahnout to nejpodstatnejsi.
ja bych k tomu chtel napsat, ze sila novinaru by mela byt v tom, ze svym psanim ,, jak obsahem tak i formou,, budou schopni posunout nejakou kapelu, ale i posluchace nekam dal!! ja osobne postradam smysl pro vlastni nazor. mam pocit, ze se mnohdy ceka na to kdo a jak to napise a pak se do toho vlozim ja . A to mnohdy tak, aby se ukazal… Tady pan Pliska, a nechci ho urazit , je na me hodne velky kazatel a seka to prava leva a …problem EGO? Prece, kdyz mam kapelu, ktera ma opravdu evropskej rozmer a nemusi to byt EOST, FLOEX, KHOIBA, Prostitutes jak napsal pan Pliska… tak to dam najevo NAHLAS A SROZUMITELNE. Tohle je dobry! jak to delaji v Anglii .-) A kdyz me je to jedno tak to potom neni o muzice , ale je to one man egoshow!!!Rodrigez je pro me format, protoze to definuje presne…prisne, ale presne! Suns jsou v tuhle chvili dobri prave tou formou i obsahem a je dobre, ze pusobi na lidi tak, ze je nuti vytvorit si nazor!!! Protoze nejhorsi je, kdyz se nestane nic…zdar
2PP: tys to nepochopil. vubec. Desky tohohle formatu, kterym kapela dala tolik snahy a tolik odvahy (bez ohledu na to, co si ted myslim o vysledku) nepotrebujou trochu uznani. Potrebujou spoustu snahypri jejich pochopeni. Potrebujou premysleni a snahu pochopit kontext toho jak to je, ne snahu neurazit Kaye. Coz zadny z recenzentu, nebo jen velmi malo z nich (jmenoviny seznam vyse) pri poslechu neprokazal. Nebo mozna jo, ale ja si to nikde neprecetl. Ja se moc obavam (jak jsem rekl, muj nazor na tu desku je spis pozitivni, ale ne totalne a uz vubec ne oddane), ze tohle je prvni ceska deska, ktera je o tridu vys nez recenze na ni. Coz je mozna dobra zprava pro Karla, ale velice spatna pro ty, kteri o hudbe pisou. Protoze ja podobnej pripad nepamatuju (a ze pamatuju hodne). A mozna diky tomuhle zjednodusenymu a uslintanymu extremismu na onou stranach ta deska bude brana jako totalni a jednoduchy miluju/nenavidim, coz si rozhodne nezaslouzi.
Mimochodem, myslim, ze je nefer veskerou nenavist vuci ty parte svadet na nejakou ceskou zavist. Ne, ze bys nemel do jisty miry pravdu, ale utece ti podstata, stejne jako tem lidem ve forech… Mimochodem, ani jedna z tech recenzi nema vetsi hodnotu nez jakejkoli jinej nadsenej nebo nenavistnej vykrik v internetovy diskusi. je to proste oddanej fanouskovskej zvast (u Makarova dokonce do ty miry, ze se DOBROVOLNE VZDAL asi okouzlen tou nadherou hodnoceni)* kterej by stejne tak dobre mohl kapelu dissovat a vyslo by to uplne nastejno, jen s jinym znaminkem.
*vzdat se hodnoceni je podle mne zlocin a ten clovek by uz v zivote nemel dostat akreditaci na jakykoli koncert. pokud je fanousek, mel by si vstup zaplatit (nebo byt na guestlistu kapely), pokud je recenzent, je tam v praci a jeho praci je hodnotit kapelu. Pokud se boji, at to nedela.
DAR: snahu pri pochopeni muzes projevit jen tehdy pokud mas k umelci nejake uznani a hlavne - pokud mas oci dokoran a nemas na nich nejake nepruhledne bryle, ktere ti brani ve vyhledu :D
2 DAR: kdyz jsem si ten text po sobe precetl, mel jsem za to, ze hodnoceni jasne vyplyva z textu. navic by me zajimalo, jaka by byla reakce, kdyby tam nebylo napsano “bez hodnoceni”, ale rovnou report. neni to nic o nejakym strachu hodnotit, ale kdyz new music magazine tuhle moznost nabizi, vyuzil jsem ji. zrovna v tomhle pripade se mi to hodilo. mimochodem mam za to, ze jsem nebyl prvni. ani posledni…
Nezlobte se na me, ale Suns si o tyhle extemni nazory proste rikaji sami. Vsechna cest, ale vsechno co se zatim kolem nich sebehlo proste bylo prislis extremni, nez aby na ne publiciste pohlizeli nejakou mirnou optikou. Pavlova recenze je otresna, ale co si budeme namlouvat Filter proste Sunshine potrebuje, asi jako Hisvoice potrebuje Fennesze (nebo Bravo potrebuje Tokio Hotel). Rikejme tomu analni alpinismus. A nejdulezitejsi deska 00s? Come on! Mozna v tom, jak je strasne prumerna. Na cesky pomery samozrejme vysoky nadprumer, ale jestli se snazi znit svetove, tak proc je hodnotit nejakymi ceskymi meritky. Ja jsem v Respektu napsal neco jako, ze s Dreamer ztratili to, co je doposud vydelovalo z rady ceskeho prumeru - ambice delat neco netradicne. a za tim si stojim. A vsechny ty Keyovy kecy v rozhovorech o tom, ze to ma byt schvalne strasne popovy album neberu. Spis je to uz jen takovy zoufalstvi.
Karl V.: A vida- dostavame se mozna k podstate . Ja myslim, ze ta deska je skutecne dulezita, mozna nejdulezitejsi v 00, ale netvrdim, ze jen na zaklade hudby, ale na zaklade hudby a celyho kontextu, ve kterym ta kapela existovala a existuje. Je dulezita proto, ze nikdy kapela, ktera byla takhle vysoko a takhle uznavana neudelala takhle dramatickej ukrok. Mne na tom zajima proc ho udelali, kam ho udelali a kde se vlastne ve skutecnosti nakonec octli- at uz v ceskym nebo svetovym kontextu. Jina vec je, ze mne ta deska zatim docela bavi, ale fakt je, ze mne bavi i Abba. Ale zajimavej a podle mne pravdivej postreh je ten o tech extremnich nazorech, ktere Suns proste vyvolavat musi.
2pp: nikdy jsem “uznani k umelci” nemel. k umeni ano.
macaroff: Asi jsi nebyl ani prvni ani posledni. To je fakt. A kdybys tam nenapsal nic, asi by to vyslo nastejno, pokud jsou okolni recenze koncertu ohvezdickovany. Jinak samozrejme, neznam presne duvody, ktere te vedly k tomu zrovna v tomhle pripade “tuhle nabidku vyuzit”. Ale z toho jak to je si dedukuju (mozna chybne, ale rozhodne logicky) mi vyjde, ze jsi se schoval za slovni balast, abys nemusel projevit jasnej nazor. “Ano. libilo se mi to, ale jak moc?” Dat pet ti prislo asi trapny, dat ctyri ti prislo bud nespravedlivy, nebo ses bal… Kazdopadne, at uz to bylo jakkoli u tyhle kapely a tohohle koncertu je to podle mne nejapny. Koho uz proboha chces hodnotit, kdyz ne Sunshine?:)
prispevek pana zpevaka z Primal Scream, ktery si tu rika i Constantine a pokud mi nejak nadava (nektere vyrazy dokazaly, ze nema asi ani zakladni skolu) tak voli asi dalsich dvacet jmen, byl uspesne smazan. tohle si mistr muze psat na ten jeho blog “z podzemi” s basnickama (zeby nahoda?) a o velvet underground a ne mi to tu zasirat z ciste lasky ke me. diky.
dar: tady bych se macaroffa zastal, spousta recenzi na reporty na new music jsou neohodnocene, takze neni to jen tim, ze by slo o sunshine. kazdopadne do lukasovi hlavy nevidim, takze mozna, ze mas pravdu ty. jen jsem to chtel zminit jako moznost.
DAR: proc se tady porad operuje s tim, ze jsem se bal dat tam nejakej pocet hvezdicek. proc by to mel bejt strach? jak rikam - myslel jsem, ze to je jasny z textu. o nic vic neslo. jenze to ti tezko dokazu…
kdybych chtel bejt hodne vtipnej, chytnu se tech reci, ze nmm dela sunshine pr + reklamu, a tak jsem chtel donutit lidi si to precist, aby toho o nich do sebe nasali co nejvic. marketingovej tah…:)
Mac: No vtipnej bys asi nebyl, ale moznost by to byla :) Z hvezdickama OK, at uz to bylo jakkoli, v tomhle pripade mi to prijde nestastny, ale mozna je proste “vnitropodnikova politika” stran tohohle zvyku takova, ze to nikoho nenapadlo….
Sunshine jsou mimořádně dobrá kapela. Jen si zkuste představit, že jsou třeba… plácnu… z Finska. Věnovali byste téhle kvalitní napodobenině Placebo, Bloc Party, Cure, … co vás ještě napadlo a mě ne… takovou pozornost a tolik emocí? Asi těžko, myslím si já. Problémem i výhodou téhle kapely je fakt, že je napůl cesty mezi všemi těmi českými rockovými hit skupinami od Kryštofa a Support Lesbiens přes poněkud nedospělé Roe Deer a Clou, a velkými světovými jmény. Některé z těchto světových jmen jsem zmínil výše. Že na velikány Sunshine nedosáhli, je stejně zjevné, jako to, že se českým matadorům vzdálili o světelný rok. A co teď s tím, ptá se klasik, posereme se z toho? Hele, tvrdím já, asi ne. Prostě to přijmeme jako fakt, jako příjemnou skutečnost na následujících letních festivalech. A přestaneme se zároveň opájet myšlenkou, že tihle kluci z Tábora jsou kapelou světového formátu. Nejsou. Na Dreamer dokázali definitivně, že ne. Zvolili si na to příliš čitelný a průhledný formát hitovky, který sice zvládli, ale jen na chvalitebnou.
Šli s kůží na trh, narozdíl třeba od Moimira Papaleska a jeho rafinovaných cest jak zastřít nedostatky skladatelské i instrumentální. Suns mají cit na melodie, ale ten není nijak genilální, mají charismatického frontmana, ale není to dobrý zpěvák. Nejsou originální. A kdo, ty vole, je v rocku a popu dneska originální, řeknete si. No, já myslím, že je pop music je fakt lidová hudba dneška (jakkoli vím, že toto tvrzená by si vyžádalo velkou diskusi), a jako lidovka odráží kvality a charisma tvůrce a interpreta. Banálně řečeno - všichni lidi jsou si tak děsně podobní a všichni víme, že každý je originál, ale jen u některých lidí tuto originalitu okamžitě vycítíme. U Sunshine ne. A jestli s takovým hodnocením mají Sunshine nebo jejich fanoušci problém, pak se ocitáme v situaci, kdy role hudebních kritiků končí. Dál už by měli nastoupit jiní odborníci, kteří pomáhají lidem, kteří se nedokáží vyrovnat s faktem, že nevymysleli Ludolfovo číslo nebo nedokázali vyhrát Wimbledon.
Muzu se pod to, co napsal Ondra podepsat? Btw. prave jsem zjistil, ze Suns hraji pristi tyden na Majalesu ve Znojmě. (Teď fakt nevím, jestli má ta poslední poznámka vyznít ironicky nebo ne.)
Ještě jeden paralympijský, parakomunikační plk ke kauze Sunshine. Když si vezmeme kolem a kolem, co tady bylo řečeno, vychází mi, že hlavním přínosem alba Dreamer je to, v jak jasném světle ukázalo nízkost českého popu a rocku. Ta pauza, která dělí Dreamer od Čech na jedné straně a foreign dreams na druhé, ta je k nepřečkání. Furt jsou tu rezervy, chlapi, jsou tu rezervy.
pojdte znicit cesky bigbit! zavreme vagon, besedu, rock cafe a podobny diry, zrusime vsechny ty rock for people a sazavafesty, spalime batikovany tricka i s tema spinavyma hipikama co je nosej, wohnouty a kabaty dame za mrize, posleme ty nase ceske muzikanty na kurz anglictiny na londynskou periferii a budem jim poustet kvalitni hudebni videa jak v mechanickem pomeranci. oni procitnou a pak to prijde…. ….. ceska republika bude opet na hudebni mape evropy a vsichni nam uz konecne prestanou rikat”ceskoslovensko”.
to rodriguez a karel v.: vtip je v tom, ze ja vim, ze jsem tu recenzi nemel psat! proto jsem ji na posledni chvili odmitl napsat pro filter - i kdyz to tak bylo predem domluveny - a dohodl se s martinem krusinou, ze to napise on, protoze bych tomu nemohl dat ten zamerne prehnane osobni a spis blogersky nez recenzentsky ton, ktery jsem si na nmm dovolit mohl a taky jsem s radosti to udelal. takze to s tim, jestli filter suns potrebuje nebo ne, karle, fakt nesouvisi ani vzdalene, presne naopak. ale zase mi neprislo uplne fer vzhledem k tomu, jake osobni vztahy jsme se suns meli v minulosti, delat mrtveho brouka a nevyjadrovat se, pripadne se vyjadrovat opatrne, aby se jako nereklo, ze ted nekomu nekam lezu nebo ze mame spolu nejaky ksefty. dreamer je podle me vyborna deska a na ty recenzi bych s odstupem zmenil asi jenom jedno - ze victim je nazivo super pecka :) …ale jako neblaznete, co myslite, ze jsem asi tak na tom “spolecnem turne” tak obrovsky vytriskal? jasne, byla to prdel, fajn zkusenost, mam par novych kamaradu a budu mit vnoucatum co vypravet, ale jakoze tedka se vsim seknu a budu se uz nadosmrti zivit jako DJ s the fakes? ty vole, budte pri smyslech…
plisko, trochu jsme si procet tvuj tvuj blog a kdyz pominu tvuj zvlastni arogantni styl komunikace, kterej je spis zamindrakovanej, nez aby byl cool…tak jedna vec me neprestane nikdy fascinovat, ze clovek s takovym hudebnim rozhledem, svetovejma a novatorskejma nazorama, kterej odstreluje kapely bez mrknuti oka, moh hrat v tak prumerny a k uzoufani nudny kytarovce jako byly Living Room…to byla kapela, bez jediny znamky originality, naprosto tuctova kytarovka, s ceskou anglictinou a dvema nadprumernyma melodiema. Myslim, ze bys takovou desku zaslapal, nepodilet se na ni :)))
martine, bohuzel nechci byt ani zamindrakovanej ani cool, proste to neresim, pisu o cem chci, o tom to tu je a je jedno jestli me neco nasere nebo nadchne. k living room se vyjadrovat nebudu, castecne sis na to odpovedel sam. kazdopadne to byla zkusenost, ktera mi pomuze v budoucich projektech, ktere uz snad budou kompletne podle mych predstav.
Ja neresim, co jsi vytriskal nebo nevytriskal pro svoji penezenku, nebo pro svoje ego. Popravde receno je mi i uplne jedno, kdo co pise ve Filteru nebo nebo nepise. Ja jsem tvrdil dve veci- ze ta tvoje recenze je neuveritelnej blabol a ze je ponekud trapny, kdyz ji pise tour DJ Sunsihne. Kdyz to prezenu, je to jako by si Bures psal recenze na Skyline, nebo je zadaval Howskovi. Samozrejme udelat to muze, ale ja ty recenzi nebudu verit a budu si ukazovat prstem na kazdyho, kdo ji verit bude. Neresim ted samotnou desku, nebo jeji kvality (muj nazor viz vyse) o ty si popovidej s Karlem nebo Ondrejem. A jasne, chapu, ze je lepsi cloveku, kteryho znas a kterej te vzal na turne desku verejne pochvalit, nez delat mrtvyho brouka :)))))
to DAR: tvuj problem v tomhle pripade je - a psal jsem ti to uz po icq - ze nejsi schopny videt, ze jsi skocil na spek, ktery jsem ve skutecnosti policil na nekoho jineho. ta recenze je zamerne napsana tak, aby mimo jine vyvolala diskusi, na niz by se ukazalo, kdo si tu desku fakt poslechl a kdo ji sestreli proste proto, ze jsou to suns. coz se nakonec myslim i podarilo. sam jsem se do toho vubec nehodlal zapojovat a taky nezapojoval vyjma reakce na spicakuv post, ale tam slo o neco jineho a taky jsme si to po icq vyjasnili. a cebecko ti potvrdi, ze jsem mu tohle psal uz v den, kdy jsem tu recenzi vyvesil. proto je to napsany presne touhle formou a proto je tam treba i ta zminka o turne, jako mala udicka pro resice zbytecnosti, prestoze je to tam vlastne nasroubovany navic a nema to tam zadne velke opodstatneni. (krome toho to bylo vsechno trochu jinak, na to tour nas pozval urban a nebylo to tour suns plus fakes, ale O2 tour, kde byli taky nihilists nebo skyline nebo fireshow, coz si mohl kdokoliv zjistit). a nekteri tu nadsazku a lehkou provokaci pochopili. napriklad moimir, se kterym jsem o tom mluvil cca pred deseti dny v pardubicich (ze by dalsi komplot?) nebo tonda kocabek, se kterym se zase tak casto neshodneme, ale i jemu doslo, ze si ze ctenare a hlavne ze sebe v te recenzi delam trochu srandu. jenomze ty nez by ses nad tim trochu zamyslel a pokusil se cist mezi radky, jsi mi v zajeti sveho sefovskeho “vsude jsem byl, vsemu rozumim nejlip” syndromu ten clanek vratil k prepracovani. a mimo jine ses tak postavil na stranu oportunistickych kasparu jako jsou thief nebo mike, z cehoz vzhledem k tomu, ze jsi pro me udelal ledacos, zadnou velkou skodolibou radost nemam, ale co s tebou? zkus nekdy zase pro zmenu dohlednout dal nez na konec drtinovky.
plnm: Tak dobre, pokud sem chces tahat nasi icq diskusi. A chces byt vtipny (”az na konec drtinovky”), pokud se chces ohanet “kamarady, co to chapou”. Chces vypravet neco o svych uzasnych detinskych pastickach na buhvikoho, ktere chapes jenom ty a ktere jsi v te “recenzi” skryl na zpusob DVC. Dokonce chces byt osobni a zkuset neco o “vsude jsem byl, vsemu rozumim nejlip syndromu”. Nebo mne dokonce diskvalifikovat z diskuse tim, ze pouzijes tradicni “kdyz nejsi se mnou, jsi s mejma nepratelema”. To vse samozrejme muzes . A vic co pln? Klidne. Jen do toho. Ten tvuj post nestoji za reakci. Az dosud jsi se ze vsech sil snazit neprojevovat jako ubozak a ja se budu snazit pamatovat si te takoveho i nadale. Jedine, co bych k tomu dodal je asi tohle: nevim, jestli jsem vsude byl a vsemu rozumim, ale v te branzi jsem dost dlouho na to, abych poznal ubohou recenzi, kterou napsal nekdo, kdo v ten okamzik měl vic ambici, nez rozumu. A vim, ze nas na skole hned ze zacatku ucili, ze psat o vecech, ke kterym mas osobni vazbu se nema, a kdyz uz, da to dvojnasobne mnozstvi prace. Ale to neni tezky. Na to vazne nemusim byt nejchytrejsi.
ano, to jsem mel rozvest lip - tim oportunismem jsem nemel na mysli to, ze kdo se mnou nesouhlasi, je s mikem a spol., ale postoj “ja to sice psat nebudu, ale jediny vim, jak se to melo napsat a vy vsichni jste to napsali blbe”. to mi na tom prijde uhozeny nejvic.
1. Sunshine adoruju
2. Chapu vsechny stanoviska, vyjma jednoho, proc by rec nemoh napsat tour DJ?
3. Kdo a jak urcuje kvalitu a svetovost nejen v hudbe?
4. Rec je dle me vzdy objektivni se subjektivitou na me nechodte
5. Ktera jina kapela ceri tak moc diskuzni fora?
6. Ted s odstupem casu vim, ze je to paradni deska, ktera je na zivo lepsi nez jsem si myslel
1. Haleluja
2. Zkus se jeste jednou zamyslet.
3. V hudbe nikdo. A jinde nez v hudbe? Ve sprintu napriklad casomira.
4. V recenzich je casomira k nicemu.
5. Tokio Hotel
6. Dalsi duvod k zivotnimu optimismu.
toThe Ghost Of Sv Dyndy: vazne i kdybych chtel travit cas tim , ze budu premyslet nad tim proc ne tour DJ, ktery je na celem turne skoro nejmin dulezity,tak stejne na nic neprijdu a nesouvisi to s intelektem, z tve odpovedi na bod cislo 5 usuzuju ze se jich aktivne ucastnis, ne? myslel jsem ze tady chytre kecate jen o hudbe ktera si to zaslouzi, tudis bych cekal rejpnuti jinym smerem, kdyz uz teda-a ze sem teda rejpnuti cekal, ty adorujes koho? nebo si natolik odosobneny od vseho?
Aseedi: Takze jeste jednou- tour DJ nemuze tu recenzi psat, protoze je tour DJ. Respektive, samozrejme si tu recenzi na NMM muze napsat kdokoli, treba Kay. Ale pak je na tobe, jestli ty recenzi budes verit. Pokud nahodou vahas, moje rada je…never ji, pise ji clovek, kterej Kaye bude po vecerech potkavat nekolik dni v kuse a posledni co potrebuje jsou zbytecny problemy. A tim se dostavame zase na zacatek- tenhle post (pod kterym se tady vsichni spolecne rochnime) puvodne nebyl o tom, zda je deska Suns dobra nebo ne. Ale byl o tom, jak lidi reagujou na recenze ty desky na NMM. A ja tvrdim, ze cast tech negativnich ohlasu byla zpusobena tim, ze ta deska byla chybne (nikoli v nazoru, ale v pristupu) recenzovana, ne tim, ze je spatna. Takze, co ti neni jasny? Pokud Suns adorujes a neni ti nic podezrelyho, podekuj plnovi za skvelou recenzi plnou tajemstvi mezi radky, navnad a skrytych padacich dveri (nevadi, taky nevim, co tim myslel), pokud mas dojem, ze se chces za kapelu bit, pokecej si s Formankem nebo Karlem…A timto mi pro dnesek sluzba v Bedlamu padla. Hezky vecer.
“popík, popík a popík; špína vypraná v Perwollu; jemný hlásek a popík; zklamání, popík a popíček; top top the radio!!! - slušné; popík a popík; čisťoučké melodie; popík, popíček; bloc party, xerox a popík; je tohle nová deska Clue ? je tohle ještě vůbec Sunshine ?? ano, je to popík…. popíček” Tohle napsal na NMM v SMS recenzi nějakej Negative Creep. Mohl by si takovou recenzi dovolit napsat tour DJ? Nebylo by pak na turné trochu dusno?
Ja vim, že takhle by to plnmn nenapsal, že se mu ta deska líbí. Jde jen o to, že nemá možnost to tak napsat. Už není nezaujatej. O míru nezaujatosti a význam tour DJs v celkový show se můžeme hádat, ale je to zbytečný. Je to prostě z etickýho hlediska trochu problematický, aby psal na Suns recku a zároveď s nimi někde vystupoval.
Na fórech Tokio Hotel jsem strávil mládí. Ale od té doby, co jsem objevil tento blog, se odsud nehnu. Tady je to stejně kvalitní, možná i kvalitnější.
Máš pravdu, pár let už nikoho neadoruju, ale je tu pár kapel, který mám dost rád. Třeba The Yacht (to je asi spíš “projekt”, co?), The Blow, Nick Cave, Nine Inch Nails, LCD Soundsystem, The Knife, Ladytron, Arctic Monkeys, Magnetik… tyhle mě teď zrovna napadly, ale bylo by jich víc. Jo a taky Johnny Cash. Takže každej pes jiná ves. Hrůza.
Panove, s uctou - vase polemika je nekonecna, unavna, nudna a nekonstruktivni, protoze muze pokracovat na dalsich treba 100 komentarich, ktere budou oscilovat od + do - bez jakehokoliv uspokojiveho vysledku, kterym by se dala uzavrit. Ale to stejne vetsina z vas vi, ze? Nekde to tady uz mezi temi zbytecnostmi zaznelo a je to mozna vic alarmujici nez to, co resite: KDE NA TO BERETE CAS?! :-)))
ja nerikam ze ta rec tour Dj se mi kdovijak libila, to ne ale s rozumnym pohledem na vec si dle me vazne muze rec psat kdo chce, kdyz je schopen snaset nasledky, ktere v tomto pripade jsou takove , ze by asi urcita sorta lidi vzaka plnmn a vyhostila ho ze zeme. co se tyce te “adorace” klidne se smejte, treba i nahlas ja jsem rad ze jsem se z predpubertalniho hudebniho bordelu dostal tam kde jsem
no treba ted plnmn napise rec kde vlastne tu desku neuveritelne rozseka, aby vyslo najevo, ze tu prvni napsla jen proto aby mel na par stacich kamaradskou naladu, v tom pripade by to mohl napsat? ja vim urcite ne , dle nekterych.
S.O.T.J. - mylite se, pane! Tato polemika je zabavna az strhujici, obohacujici a predevsim velmi konstruktivni. Budujeme v ni polemiku novou, polemiku ozvobozenou od predmetu, polemiku “an sich”, v niz uz nikdo z polemizujicich nebude mit ani tuseni, o cem byla tehdy na pocatku rec.
A nyni k te prihlouple otazce, kde na to bereme cas… Nam, dlouhodobe gramotnym, zabere napsani nekolika vet par minut. A vubec, kde vy se svym handicapem berete cas studovat diskusni fora za ucelem kladeni mravokarnych otazek? A vubec, kde berete tu drzost? Slapeme snad u vas na statku zeli?!
Mne to zde vukol hrozne tesi! Je to takovej navrat do dob ceskyho narodniho obrozeni - D.A.R. je starej Dobrovskej, kterej se snazi se pusobit nestranne a vedecky, ale ve vysledku mu o cesky věci nejde. Bavi me jeho snaha byt tatkou osvicenectvi – jeho droga je intelektualne se ukazat a nezahalet – takovej detektiv Sherlock svého druhu, co musí mit porad něco na praci. Skoda ze jeho prispevky pro casopis Report jeho http://www.netalentovanekamaradkyjany.com ho spise pasuji na detektiva Tomsu nez na Holmese, ale neva, je preci nutny se ukazat. Prece nebudes hanit hnizdo, kde publikujes, je to kamaradka ne? Takovy zavirani oci nad sebou, von Dobrovskej taky prece jen preferoval nakonec Nemce. Ale v diskuzich to vzdycky byl hrozne nestrannej vedec. Karel Vesely – to je spis smutny. Takovej Klicpera, snazivej, ale nikoho to nezajima. Stejne jako von není moc sectelej – kdypak psali naposledy Hisvoice o Fenneszovi? Nevis? A jak často se to tam deje? Ze nemas predplacino? A Kucerova recenze Sunshine pro Filter? Ze nectes Filter? A jo vlastne – ty nectes ani ty prispevky tady – jinak bys vedel ze to Kucera vubec nepsal, jak se zminuje. No radsi se k tomu nepriznej ex post. Chyby se ztrati ve viru prispevkove vasne. Ale analni alpinismus – dobry, asi zatím vrchol tvy metaforiky a hodne se to hodilo. Jak rikam, von Klicpera taky nebyl nejakej genius. Ale myslel si to a rad se zucastnoval obrozeneckejch plesu.
Do toho musí prispechat do predsednictva matice ceske Formi – hlavne se nechat pochvalit, hele sice Jungmann, ale Dobrovsky mu vysekne poklonu, koneckoncu delaji na stejny věci. Jednou po tobe pojmenujou namesti! A propos Kucera – Kajetan Tyl! Trosku jdou obrozenci proti nemu, no dyk i Fidlovacka mela jen jednu reprizu, ale třeba z toho bude hymna? Pritom je jeden z nich – ukazat se v obrozeneckym krouzku, tak proc tolik zasti? Ale je o dost pracovitejsi nez Klicpera a je vic videt nez Jungmann a Dobrovskej, mozna proto. Nakonec z toho nejlip vychazi Pliska – je v exilu, celej Havlicek. Viden sice není Brixen, ale zapalenej je furt – trosku naivni a revoluce z toho nebude, ale par hlasek se ujme. A hlasky, to je to hlavni, aspon v Cechach. No a ted si rekneme, kdo je nejvetsi postavou naseho obrozeni. K.H. Macha. A proc? Protože mu bylo obrozeni docela u prdele, a bylo by dobry, abychom si z toho vzali ponauceni. I ja si ho beru a koncim – vzdyt jsem jeden z vas, prisel jsem se jen ukazat!
P.S. Kdo uhadne, kdo je autorem tohoto prispevku, ziskava predplatne techto casopisu:
Filter, Report, Hisvoice, Reload, Reflex a Esquire. Magazin F1 pouze jako bonus pro prvniho nejrychlejsiho formulare. Piste na hadejvolekdojsem@seznam.cz
no hezký honzo, na začátku tvého postu jsem si říkal že z téhle hry s obrozenci vykouzlíš nějakou legraci, ale nakonec se ti to nepovedlo - jak je to dlouhý tak je to debilní.
Neruda: Hele, mne je vlastne jedno, kdo jsi. Pro mne je dulezity, ze ty mne znas jmenem a vis co delam, zatimco ja te neznam a je mi uplne jedno, co delas. Nebo te mozna znam, ale premyslim odkud, protoze na Sazava Festu uz jsem nebyl hodne dlouho. Ale prece jenom- chtel bych se ted oprostit od rozdilu v nazorech a normalne, lidsky se te zeptat na neco, co mne skutecne zajima od okamziku, kdy jsem se dostal na ctvrty radek tveho prispevku: co je to za drogy, co beres? Neco takoveho jsem jeste nevidel a podle vseho to musi byt docela jizda. Dej mi vedet. Dik.
56 odpovědí so far ↓
D.A. Rodriguez // Duben 24, 2007 na 4:29 pm
Ja teda nevim, ale myslim, ze problem tech dvou recenzi je, ze ani jeden z nich nedokazal normalne vysvetlit a vyargumentovat, proc se mu to libi. (Ta pln recenze jsou tak neuveritelny kecy, ze jsem to musel precist trikrat za sebou). Takze se nedivim, ze to lidi vytocilo. Zvlast ty, ktery na Suns nekoukaj optikou sedmnactilety okouzleny fanynky. Uprimne, ja s tou deskou problem nemam ale ani trochu, ale v diskuzi k tem clankum bych je (autory, nikoli Suns) poslal doprdele taky.
D.A. Rodriguez // Duben 24, 2007 na 4:37 pm
Vlastne myslim, ze je strasna skoda, ze se v Cechach nenasel nikdo inteligentni (snad az na pokus Formanka v Reflexu), kdo by tu desku opravdu kriticky rozebral. Uz proto, ze na rozdil od spousty recenzovanejch sracek (i na nmm) za to podle mne stoji. Je to hodne dulezita kytarova ceska deska, mozna jedna z nejdulezitejsich desek, ktery v Cechach vysly od roku 2000 a nikdo (od pln po nnra) se nezmuze na nic jinyho, nez na dojaty slintani. Tim chci rict, mne se ta deska na prvnich nekolik poslechu hodne libi, byt mam tuseni, ze v tom jeste najdu nejakej hacek. Ale aby mi jeji poslech vygumoval polovinu mozku jako plnovi… to mi prijde trochu moc. A navic, ciste technicky, aby recenzi na takovouhle desku psal jejich tour DJ mi prijde jako urazka jak kapely, tak ctenaru.
Petr Pliska // Duben 24, 2007 na 4:40 pm
Me byli Sunshine ukradeni uz kdyz byli v undergroundu, ale zaslouzi si uznani. Obvzlaste v Cechach a to uz jen za to, ze jsou, protoze je to kapela na evropské úrovni a takovych tam mozna clovek nenapocita ani na prstech jedne ruky. A ze se to nejakemu malemu hovadu nelibi, to je jeho problem.
Lea // Duben 24, 2007 na 5:06 pm
Jak se pozná,že je kapela na evropský úrovni? (bez ironie,nebo jen s troškou - s malým t ovšem:-)
Maty // Duben 24, 2007 na 6:48 pm
Tak me napada mame tu jako jednu z mala kapel na nasi scene ktera je schopna ve srovani se zahranicim celkem obstat. Bohuzel tu ale nemame kritiky ktery by dokazali presvedcit proc sou tak dobry (nebo spatny). Nemyslim tim neustali zvatlani a radoby vtipny prirovnavani k necemu, ktery me s prominutim na NMM fakt posledni dobou uz se*e. Myslim tim vyzdvihnuti silnejch a slabejch stranek, nadhled nad tim vsim a pritom zasahnout to nejpodstatnejsi.
Trava // Duben 24, 2007 na 8:26 pm
ja bych k tomu chtel napsat, ze sila novinaru by mela byt v tom, ze svym psanim ,, jak obsahem tak i formou,, budou schopni posunout nejakou kapelu, ale i posluchace nekam dal!! ja osobne postradam smysl pro vlastni nazor. mam pocit, ze se mnohdy ceka na to kdo a jak to napise a pak se do toho vlozim ja . A to mnohdy tak, aby se ukazal… Tady pan Pliska, a nechci ho urazit , je na me hodne velky kazatel a seka to prava leva a …problem EGO? Prece, kdyz mam kapelu, ktera ma opravdu evropskej rozmer a nemusi to byt EOST, FLOEX, KHOIBA, Prostitutes jak napsal pan Pliska… tak to dam najevo NAHLAS A SROZUMITELNE. Tohle je dobry! jak to delaji v Anglii .-) A kdyz me je to jedno tak to potom neni o muzice , ale je to one man egoshow!!!Rodrigez je pro me format, protoze to definuje presne…prisne, ale presne! Suns jsou v tuhle chvili dobri prave tou formou i obsahem a je dobre, ze pusobi na lidi tak, ze je nuti vytvorit si nazor!!! Protoze nejhorsi je, kdyz se nestane nic…zdar
thief and lawyer // Duben 24, 2007 na 10:22 pm
to Rodriguez: napsal si to skvěle. Klobouk dolů. Parádní a velmi přesnej post.
D.A.Rodriguez // Duben 24, 2007 na 11:02 pm
2PP: tys to nepochopil. vubec. Desky tohohle formatu, kterym kapela dala tolik snahy a tolik odvahy (bez ohledu na to, co si ted myslim o vysledku) nepotrebujou trochu uznani. Potrebujou spoustu snahypri jejich pochopeni. Potrebujou premysleni a snahu pochopit kontext toho jak to je, ne snahu neurazit Kaye. Coz zadny z recenzentu, nebo jen velmi malo z nich (jmenoviny seznam vyse) pri poslechu neprokazal. Nebo mozna jo, ale ja si to nikde neprecetl. Ja se moc obavam (jak jsem rekl, muj nazor na tu desku je spis pozitivni, ale ne totalne a uz vubec ne oddane), ze tohle je prvni ceska deska, ktera je o tridu vys nez recenze na ni. Coz je mozna dobra zprava pro Karla, ale velice spatna pro ty, kteri o hudbe pisou. Protoze ja podobnej pripad nepamatuju (a ze pamatuju hodne). A mozna diky tomuhle zjednodusenymu a uslintanymu extremismu na onou stranach ta deska bude brana jako totalni a jednoduchy miluju/nenavidim, coz si rozhodne nezaslouzi.
D.A.Rodriguez // Duben 24, 2007 na 11:21 pm
Mimochodem, myslim, ze je nefer veskerou nenavist vuci ty parte svadet na nejakou ceskou zavist. Ne, ze bys nemel do jisty miry pravdu, ale utece ti podstata, stejne jako tem lidem ve forech… Mimochodem, ani jedna z tech recenzi nema vetsi hodnotu nez jakejkoli jinej nadsenej nebo nenavistnej vykrik v internetovy diskusi. je to proste oddanej fanouskovskej zvast (u Makarova dokonce do ty miry, ze se DOBROVOLNE VZDAL asi okouzlen tou nadherou hodnoceni)* kterej by stejne tak dobre mohl kapelu dissovat a vyslo by to uplne nastejno, jen s jinym znaminkem.
*vzdat se hodnoceni je podle mne zlocin a ten clovek by uz v zivote nemel dostat akreditaci na jakykoli koncert. pokud je fanousek, mel by si vstup zaplatit (nebo byt na guestlistu kapely), pokud je recenzent, je tam v praci a jeho praci je hodnotit kapelu. Pokud se boji, at to nedela.
pp // Duben 25, 2007 na 7:25 dop.
DAR: snahu pri pochopeni muzes projevit jen tehdy pokud mas k umelci nejake uznani a hlavne - pokud mas oci dokoran a nemas na nich nejake nepruhledne bryle, ktere ti brani ve vyhledu :D
macaroff // Duben 25, 2007 na 9:29 dop.
2 DAR: kdyz jsem si ten text po sobe precetl, mel jsem za to, ze hodnoceni jasne vyplyva z textu. navic by me zajimalo, jaka by byla reakce, kdyby tam nebylo napsano “bez hodnoceni”, ale rovnou report. neni to nic o nejakym strachu hodnotit, ale kdyz new music magazine tuhle moznost nabizi, vyuzil jsem ji. zrovna v tomhle pripade se mi to hodilo. mimochodem mam za to, ze jsem nebyl prvni. ani posledni…
karl v. // Duben 25, 2007 na 10:01 dop.
Nezlobte se na me, ale Suns si o tyhle extemni nazory proste rikaji sami. Vsechna cest, ale vsechno co se zatim kolem nich sebehlo proste bylo prislis extremni, nez aby na ne publiciste pohlizeli nejakou mirnou optikou. Pavlova recenze je otresna, ale co si budeme namlouvat Filter proste Sunshine potrebuje, asi jako Hisvoice potrebuje Fennesze (nebo Bravo potrebuje Tokio Hotel). Rikejme tomu analni alpinismus. A nejdulezitejsi deska 00s? Come on! Mozna v tom, jak je strasne prumerna. Na cesky pomery samozrejme vysoky nadprumer, ale jestli se snazi znit svetove, tak proc je hodnotit nejakymi ceskymi meritky. Ja jsem v Respektu napsal neco jako, ze s Dreamer ztratili to, co je doposud vydelovalo z rady ceskeho prumeru - ambice delat neco netradicne. a za tim si stojim. A vsechny ty Keyovy kecy v rozhovorech o tom, ze to ma byt schvalne strasne popovy album neberu. Spis je to uz jen takovy zoufalstvi.
D.A. Rodriguez // Duben 25, 2007 na 11:10 dop.
Karl V.: A vida- dostavame se mozna k podstate . Ja myslim, ze ta deska je skutecne dulezita, mozna nejdulezitejsi v 00, ale netvrdim, ze jen na zaklade hudby, ale na zaklade hudby a celyho kontextu, ve kterym ta kapela existovala a existuje. Je dulezita proto, ze nikdy kapela, ktera byla takhle vysoko a takhle uznavana neudelala takhle dramatickej ukrok. Mne na tom zajima proc ho udelali, kam ho udelali a kde se vlastne ve skutecnosti nakonec octli- at uz v ceskym nebo svetovym kontextu. Jina vec je, ze mne ta deska zatim docela bavi, ale fakt je, ze mne bavi i Abba. Ale zajimavej a podle mne pravdivej postreh je ten o tech extremnich nazorech, ktere Suns proste vyvolavat musi.
2pp: nikdy jsem “uznani k umelci” nemel. k umeni ano.
macaroff: Asi jsi nebyl ani prvni ani posledni. To je fakt. A kdybys tam nenapsal nic, asi by to vyslo nastejno, pokud jsou okolni recenze koncertu ohvezdickovany. Jinak samozrejme, neznam presne duvody, ktere te vedly k tomu zrovna v tomhle pripade “tuhle nabidku vyuzit”. Ale z toho jak to je si dedukuju (mozna chybne, ale rozhodne logicky) mi vyjde, ze jsi se schoval za slovni balast, abys nemusel projevit jasnej nazor. “Ano. libilo se mi to, ale jak moc?” Dat pet ti prislo asi trapny, dat ctyri ti prislo bud nespravedlivy, nebo ses bal… Kazdopadne, at uz to bylo jakkoli u tyhle kapely a tohohle koncertu je to podle mne nejapny. Koho uz proboha chces hodnotit, kdyz ne Sunshine?:)
pp // Duben 25, 2007 na 11:17 dop.
prispevek pana zpevaka z Primal Scream, ktery si tu rika i Constantine a pokud mi nejak nadava (nektere vyrazy dokazaly, ze nema asi ani zakladni skolu) tak voli asi dalsich dvacet jmen, byl uspesne smazan. tohle si mistr muze psat na ten jeho blog “z podzemi” s basnickama (zeby nahoda?) a o velvet underground a ne mi to tu zasirat z ciste lasky ke me. diky.
pp // Duben 25, 2007 na 11:21 dop.
dar: tady bych se macaroffa zastal, spousta recenzi na reporty na new music jsou neohodnocene, takze neni to jen tim, ze by slo o sunshine. kazdopadne do lukasovi hlavy nevidim, takze mozna, ze mas pravdu ty. jen jsem to chtel zminit jako moznost.
macaroff // Duben 25, 2007 na 11:38 dop.
DAR: proc se tady porad operuje s tim, ze jsem se bal dat tam nejakej pocet hvezdicek. proc by to mel bejt strach? jak rikam - myslel jsem, ze to je jasny z textu. o nic vic neslo. jenze to ti tezko dokazu…
kdybych chtel bejt hodne vtipnej, chytnu se tech reci, ze nmm dela sunshine pr + reklamu, a tak jsem chtel donutit lidi si to precist, aby toho o nich do sebe nasali co nejvic. marketingovej tah…:)
pica // Duben 25, 2007 na 12:51 pm
macaroff: proste rekni, kolik ti dali
macaroff // Duben 25, 2007 na 1:18 pm
:)
D.A. Rodriguez // Duben 25, 2007 na 2:15 pm
Mac: No vtipnej bys asi nebyl, ale moznost by to byla :) Z hvezdickama OK, at uz to bylo jakkoli, v tomhle pripade mi to prijde nestastny, ale mozna je proste “vnitropodnikova politika” stran tohohle zvyku takova, ze to nikoho nenapadlo….
HB // Duben 25, 2007 na 3:15 pm
Každej stejnak ví, že nejlíp píšu já :).
macaroff // Duben 25, 2007 na 3:36 pm
DAR: mas pravdu, ze to ve finale vyzniva nestastne, uznavam.
Ondřej Formánek // Duben 25, 2007 na 8:38 pm
Sunshine jsou mimořádně dobrá kapela. Jen si zkuste představit, že jsou třeba… plácnu… z Finska. Věnovali byste téhle kvalitní napodobenině Placebo, Bloc Party, Cure, … co vás ještě napadlo a mě ne… takovou pozornost a tolik emocí? Asi těžko, myslím si já. Problémem i výhodou téhle kapely je fakt, že je napůl cesty mezi všemi těmi českými rockovými hit skupinami od Kryštofa a Support Lesbiens přes poněkud nedospělé Roe Deer a Clou, a velkými světovými jmény. Některé z těchto světových jmen jsem zmínil výše. Že na velikány Sunshine nedosáhli, je stejně zjevné, jako to, že se českým matadorům vzdálili o světelný rok. A co teď s tím, ptá se klasik, posereme se z toho? Hele, tvrdím já, asi ne. Prostě to přijmeme jako fakt, jako příjemnou skutečnost na následujících letních festivalech. A přestaneme se zároveň opájet myšlenkou, že tihle kluci z Tábora jsou kapelou světového formátu. Nejsou. Na Dreamer dokázali definitivně, že ne. Zvolili si na to příliš čitelný a průhledný formát hitovky, který sice zvládli, ale jen na chvalitebnou.
Šli s kůží na trh, narozdíl třeba od Moimira Papaleska a jeho rafinovaných cest jak zastřít nedostatky skladatelské i instrumentální. Suns mají cit na melodie, ale ten není nijak genilální, mají charismatického frontmana, ale není to dobrý zpěvák. Nejsou originální. A kdo, ty vole, je v rocku a popu dneska originální, řeknete si. No, já myslím, že je pop music je fakt lidová hudba dneška (jakkoli vím, že toto tvrzená by si vyžádalo velkou diskusi), a jako lidovka odráží kvality a charisma tvůrce a interpreta. Banálně řečeno - všichni lidi jsou si tak děsně podobní a všichni víme, že každý je originál, ale jen u některých lidí tuto originalitu okamžitě vycítíme. U Sunshine ne. A jestli s takovým hodnocením mají Sunshine nebo jejich fanoušci problém, pak se ocitáme v situaci, kdy role hudebních kritiků končí. Dál už by měli nastoupit jiní odborníci, kteří pomáhají lidem, kteří se nedokáží vyrovnat s faktem, že nevymysleli Ludolfovo číslo nebo nedokázali vyhrát Wimbledon.
karl v. // Duben 25, 2007 na 8:44 pm
Muzu se pod to, co napsal Ondra podepsat? Btw. prave jsem zjistil, ze Suns hraji pristi tyden na Majalesu ve Znojmě. (Teď fakt nevím, jestli má ta poslední poznámka vyznít ironicky nebo ne.)
thief and lawyer // Duben 25, 2007 na 9:35 pm
to O.F.: RESPEKT!
D.A. Rodriguez // Duben 26, 2007 na 10:48 dop.
2O.F.: Gratuluji k vitezstvi na paralympijskych hrach. Nutno rici, ze jsi konkurenci porazil o barak… :))))
pp // Duben 26, 2007 na 11:24 dop.
am i bothered?
Ondřej Formánek // Duben 26, 2007 na 11:11 pm
Ještě jeden paralympijský, parakomunikační plk ke kauze Sunshine. Když si vezmeme kolem a kolem, co tady bylo řečeno, vychází mi, že hlavním přínosem alba Dreamer je to, v jak jasném světle ukázalo nízkost českého popu a rocku. Ta pauza, která dělí Dreamer od Čech na jedné straně a foreign dreams na druhé, ta je k nepřečkání. Furt jsou tu rezervy, chlapi, jsou tu rezervy.
Trava // Duben 27, 2007 na 6:35 dop.
Kuci ja jsem hluchej a taky trosku slepej o cem, ze to tady je? :-)))
pp // Duben 27, 2007 na 9:05 dop.
pojdte znicit cesky bigbit! zavreme vagon, besedu, rock cafe a podobny diry, zrusime vsechny ty rock for people a sazavafesty, spalime batikovany tricka i s tema spinavyma hipikama co je nosej, wohnouty a kabaty dame za mrize, posleme ty nase ceske muzikanty na kurz anglictiny na londynskou periferii a budem jim poustet kvalitni hudebni videa jak v mechanickem pomeranci. oni procitnou a pak to prijde…. ….. ceska republika bude opet na hudebni mape evropy a vsichni nam uz konecne prestanou rikat”ceskoslovensko”.
V. // Duben 27, 2007 na 9:25 dop.
“Opět”?
plnmn // Duben 27, 2007 na 10:14 dop.
ty vole, kde berete furt tolik casu resit donekonecna takovy blbosti?
plnmn // Duben 27, 2007 na 11:18 dop.
to rodriguez a karel v.: vtip je v tom, ze ja vim, ze jsem tu recenzi nemel psat! proto jsem ji na posledni chvili odmitl napsat pro filter - i kdyz to tak bylo predem domluveny - a dohodl se s martinem krusinou, ze to napise on, protoze bych tomu nemohl dat ten zamerne prehnane osobni a spis blogersky nez recenzentsky ton, ktery jsem si na nmm dovolit mohl a taky jsem s radosti to udelal. takze to s tim, jestli filter suns potrebuje nebo ne, karle, fakt nesouvisi ani vzdalene, presne naopak. ale zase mi neprislo uplne fer vzhledem k tomu, jake osobni vztahy jsme se suns meli v minulosti, delat mrtveho brouka a nevyjadrovat se, pripadne se vyjadrovat opatrne, aby se jako nereklo, ze ted nekomu nekam lezu nebo ze mame spolu nejaky ksefty. dreamer je podle me vyborna deska a na ty recenzi bych s odstupem zmenil asi jenom jedno - ze victim je nazivo super pecka :) …ale jako neblaznete, co myslite, ze jsem asi tak na tom “spolecnem turne” tak obrovsky vytriskal? jasne, byla to prdel, fajn zkusenost, mam par novych kamaradu a budu mit vnoucatum co vypravet, ale jakoze tedka se vsim seknu a budu se uz nadosmrti zivit jako DJ s the fakes? ty vole, budte pri smyslech…
martin // Duben 27, 2007 na 11:46 dop.
plisko, trochu jsme si procet tvuj tvuj blog a kdyz pominu tvuj zvlastni arogantni styl komunikace, kterej je spis zamindrakovanej, nez aby byl cool…tak jedna vec me neprestane nikdy fascinovat, ze clovek s takovym hudebnim rozhledem, svetovejma a novatorskejma nazorama, kterej odstreluje kapely bez mrknuti oka, moh hrat v tak prumerny a k uzoufani nudny kytarovce jako byly Living Room…to byla kapela, bez jediny znamky originality, naprosto tuctova kytarovka, s ceskou anglictinou a dvema nadprumernyma melodiema. Myslim, ze bys takovou desku zaslapal, nepodilet se na ni :)))
pp // Duben 27, 2007 na 11:56 dop.
martine, bohuzel nechci byt ani zamindrakovanej ani cool, proste to neresim, pisu o cem chci, o tom to tu je a je jedno jestli me neco nasere nebo nadchne. k living room se vyjadrovat nebudu, castecne sis na to odpovedel sam. kazdopadne to byla zkusenost, ktera mi pomuze v budoucich projektech, ktere uz snad budou kompletne podle mych predstav.
D.A. Rodriguez // Duben 27, 2007 na 11:58 dop.
Ja neresim, co jsi vytriskal nebo nevytriskal pro svoji penezenku, nebo pro svoje ego. Popravde receno je mi i uplne jedno, kdo co pise ve Filteru nebo nebo nepise. Ja jsem tvrdil dve veci- ze ta tvoje recenze je neuveritelnej blabol a ze je ponekud trapny, kdyz ji pise tour DJ Sunsihne. Kdyz to prezenu, je to jako by si Bures psal recenze na Skyline, nebo je zadaval Howskovi. Samozrejme udelat to muze, ale ja ty recenzi nebudu verit a budu si ukazovat prstem na kazdyho, kdo ji verit bude. Neresim ted samotnou desku, nebo jeji kvality (muj nazor viz vyse) o ty si popovidej s Karlem nebo Ondrejem. A jasne, chapu, ze je lepsi cloveku, kteryho znas a kterej te vzal na turne desku verejne pochvalit, nez delat mrtvyho brouka :)))))
martin // Duben 27, 2007 na 12:16 pm
nutno dodat, ze co si odesel tak je to jeste horsi…:) ok, tak jsem zvedavej s cim prijdes, rad ti vyseknu poklonu…
plnmn // Duben 29, 2007 na 1:55 pm
to DAR: tvuj problem v tomhle pripade je - a psal jsem ti to uz po icq - ze nejsi schopny videt, ze jsi skocil na spek, ktery jsem ve skutecnosti policil na nekoho jineho. ta recenze je zamerne napsana tak, aby mimo jine vyvolala diskusi, na niz by se ukazalo, kdo si tu desku fakt poslechl a kdo ji sestreli proste proto, ze jsou to suns. coz se nakonec myslim i podarilo. sam jsem se do toho vubec nehodlal zapojovat a taky nezapojoval vyjma reakce na spicakuv post, ale tam slo o neco jineho a taky jsme si to po icq vyjasnili. a cebecko ti potvrdi, ze jsem mu tohle psal uz v den, kdy jsem tu recenzi vyvesil. proto je to napsany presne touhle formou a proto je tam treba i ta zminka o turne, jako mala udicka pro resice zbytecnosti, prestoze je to tam vlastne nasroubovany navic a nema to tam zadne velke opodstatneni. (krome toho to bylo vsechno trochu jinak, na to tour nas pozval urban a nebylo to tour suns plus fakes, ale O2 tour, kde byli taky nihilists nebo skyline nebo fireshow, coz si mohl kdokoliv zjistit). a nekteri tu nadsazku a lehkou provokaci pochopili. napriklad moimir, se kterym jsem o tom mluvil cca pred deseti dny v pardubicich (ze by dalsi komplot?) nebo tonda kocabek, se kterym se zase tak casto neshodneme, ale i jemu doslo, ze si ze ctenare a hlavne ze sebe v te recenzi delam trochu srandu. jenomze ty nez by ses nad tim trochu zamyslel a pokusil se cist mezi radky, jsi mi v zajeti sveho sefovskeho “vsude jsem byl, vsemu rozumim nejlip” syndromu ten clanek vratil k prepracovani. a mimo jine ses tak postavil na stranu oportunistickych kasparu jako jsou thief nebo mike, z cehoz vzhledem k tomu, ze jsi pro me udelal ledacos, zadnou velkou skodolibou radost nemam, ale co s tebou? zkus nekdy zase pro zmenu dohlednout dal nez na konec drtinovky.
D.A. Rodriguez // Duben 29, 2007 na 2:45 pm
plnm: Tak dobre, pokud sem chces tahat nasi icq diskusi. A chces byt vtipny (”az na konec drtinovky”), pokud se chces ohanet “kamarady, co to chapou”. Chces vypravet neco o svych uzasnych detinskych pastickach na buhvikoho, ktere chapes jenom ty a ktere jsi v te “recenzi” skryl na zpusob DVC. Dokonce chces byt osobni a zkuset neco o “vsude jsem byl, vsemu rozumim nejlip syndromu”. Nebo mne dokonce diskvalifikovat z diskuse tim, ze pouzijes tradicni “kdyz nejsi se mnou, jsi s mejma nepratelema”. To vse samozrejme muzes . A vic co pln? Klidne. Jen do toho. Ten tvuj post nestoji za reakci. Az dosud jsi se ze vsech sil snazit neprojevovat jako ubozak a ja se budu snazit pamatovat si te takoveho i nadale. Jedine, co bych k tomu dodal je asi tohle: nevim, jestli jsem vsude byl a vsemu rozumim, ale v te branzi jsem dost dlouho na to, abych poznal ubohou recenzi, kterou napsal nekdo, kdo v ten okamzik měl vic ambici, nez rozumu. A vim, ze nas na skole hned ze zacatku ucili, ze psat o vecech, ke kterym mas osobni vazbu se nema, a kdyz uz, da to dvojnasobne mnozstvi prace. Ale to neni tezky. Na to vazne nemusim byt nejchytrejsi.
D.A. Rodriguez // Duben 29, 2007 na 2:52 pm
a vlastne, kdyz o tom tak premyslim- vyzva k tomu, abych zkousel cist mezi radky ve tvych recenzich, je asi ten nejlepsi vtip, ktery jsi kdy udelal :)
plnmn // Duben 29, 2007 na 3:23 pm
ano, to jsem mel rozvest lip - tim oportunismem jsem nemel na mysli to, ze kdo se mnou nesouhlasi, je s mikem a spol., ale postoj “ja to sice psat nebudu, ale jediny vim, jak se to melo napsat a vy vsichni jste to napsali blbe”. to mi na tom prijde uhozeny nejvic.
aseedi // Duben 29, 2007 na 5:09 pm
1. Sunshine adoruju
2. Chapu vsechny stanoviska, vyjma jednoho, proc by rec nemoh napsat tour DJ?
3. Kdo a jak urcuje kvalitu a svetovost nejen v hudbe?
4. Rec je dle me vzdy objektivni se subjektivitou na me nechodte
5. Ktera jina kapela ceri tak moc diskuzni fora?
6. Ted s odstupem casu vim, ze je to paradni deska, ktera je na zivo lepsi nez jsem si myslel
The Ghost Of Sv Dyndy // Duben 29, 2007 na 8:31 pm
1. Haleluja
2. Zkus se jeste jednou zamyslet.
3. V hudbe nikdo. A jinde nez v hudbe? Ve sprintu napriklad casomira.
4. V recenzich je casomira k nicemu.
5. Tokio Hotel
6. Dalsi duvod k zivotnimu optimismu.
aseedi // Duben 29, 2007 na 9:31 pm
toThe Ghost Of Sv Dyndy: vazne i kdybych chtel travit cas tim , ze budu premyslet nad tim proc ne tour DJ, ktery je na celem turne skoro nejmin dulezity,tak stejne na nic neprijdu a nesouvisi to s intelektem, z tve odpovedi na bod cislo 5 usuzuju ze se jich aktivne ucastnis, ne? myslel jsem ze tady chytre kecate jen o hudbe ktera si to zaslouzi, tudis bych cekal rejpnuti jinym smerem, kdyz uz teda-a ze sem teda rejpnuti cekal, ty adorujes koho? nebo si natolik odosobneny od vseho?
D.A.Rodriguez // Duben 29, 2007 na 10:17 pm
Aseedi: Takze jeste jednou- tour DJ nemuze tu recenzi psat, protoze je tour DJ. Respektive, samozrejme si tu recenzi na NMM muze napsat kdokoli, treba Kay. Ale pak je na tobe, jestli ty recenzi budes verit. Pokud nahodou vahas, moje rada je…never ji, pise ji clovek, kterej Kaye bude po vecerech potkavat nekolik dni v kuse a posledni co potrebuje jsou zbytecny problemy. A tim se dostavame zase na zacatek- tenhle post (pod kterym se tady vsichni spolecne rochnime) puvodne nebyl o tom, zda je deska Suns dobra nebo ne. Ale byl o tom, jak lidi reagujou na recenze ty desky na NMM. A ja tvrdim, ze cast tech negativnich ohlasu byla zpusobena tim, ze ta deska byla chybne (nikoli v nazoru, ale v pristupu) recenzovana, ne tim, ze je spatna. Takze, co ti neni jasny? Pokud Suns adorujes a neni ti nic podezrelyho, podekuj plnovi za skvelou recenzi plnou tajemstvi mezi radky, navnad a skrytych padacich dveri (nevadi, taky nevim, co tim myslel), pokud mas dojem, ze se chces za kapelu bit, pokecej si s Formankem nebo Karlem…A timto mi pro dnesek sluzba v Bedlamu padla. Hezky vecer.
The Ghost Of Sv Dyndy // Duben 29, 2007 na 10:26 pm
“popík, popík a popík; špína vypraná v Perwollu; jemný hlásek a popík; zklamání, popík a popíček; top top the radio!!! - slušné; popík a popík; čisťoučké melodie; popík, popíček; bloc party, xerox a popík; je tohle nová deska Clue ? je tohle ještě vůbec Sunshine ?? ano, je to popík…. popíček” Tohle napsal na NMM v SMS recenzi nějakej Negative Creep. Mohl by si takovou recenzi dovolit napsat tour DJ? Nebylo by pak na turné trochu dusno?
Ja vim, že takhle by to plnmn nenapsal, že se mu ta deska líbí. Jde jen o to, že nemá možnost to tak napsat. Už není nezaujatej. O míru nezaujatosti a význam tour DJs v celkový show se můžeme hádat, ale je to zbytečný. Je to prostě z etickýho hlediska trochu problematický, aby psal na Suns recku a zároveď s nimi někde vystupoval.
Na fórech Tokio Hotel jsem strávil mládí. Ale od té doby, co jsem objevil tento blog, se odsud nehnu. Tady je to stejně kvalitní, možná i kvalitnější.
Máš pravdu, pár let už nikoho neadoruju, ale je tu pár kapel, který mám dost rád. Třeba The Yacht (to je asi spíš “projekt”, co?), The Blow, Nick Cave, Nine Inch Nails, LCD Soundsystem, The Knife, Ladytron, Arctic Monkeys, Magnetik… tyhle mě teď zrovna napadly, ale bylo by jich víc. Jo a taky Johnny Cash. Takže každej pes jiná ves. Hrůza.
S.O.T.J. // Duben 30, 2007 na 5:49 dop.
Panove, s uctou - vase polemika je nekonecna, unavna, nudna a nekonstruktivni, protoze muze pokracovat na dalsich treba 100 komentarich, ktere budou oscilovat od + do - bez jakehokoliv uspokojiveho vysledku, kterym by se dala uzavrit. Ale to stejne vetsina z vas vi, ze? Nekde to tady uz mezi temi zbytecnostmi zaznelo a je to mozna vic alarmujici nez to, co resite: KDE NA TO BERETE CAS?! :-)))
aseedi // Duben 30, 2007 na 8:12 dop.
ja nerikam ze ta rec tour Dj se mi kdovijak libila, to ne ale s rozumnym pohledem na vec si dle me vazne muze rec psat kdo chce, kdyz je schopen snaset nasledky, ktere v tomto pripade jsou takove , ze by asi urcita sorta lidi vzaka plnmn a vyhostila ho ze zeme. co se tyce te “adorace” klidne se smejte, treba i nahlas ja jsem rad ze jsem se z predpubertalniho hudebniho bordelu dostal tam kde jsem
aseedi // Duben 30, 2007 na 9:47 dop.
no treba ted plnmn napise rec kde vlastne tu desku neuveritelne rozseka, aby vyslo najevo, ze tu prvni napsla jen proto aby mel na par stacich kamaradskou naladu, v tom pripade by to mohl napsat? ja vim urcite ne , dle nekterych.
The Ghost Of Sv Dyndy // Duben 30, 2007 na 3:57 pm
S.O.T.J. - mylite se, pane! Tato polemika je zabavna az strhujici, obohacujici a predevsim velmi konstruktivni. Budujeme v ni polemiku novou, polemiku ozvobozenou od predmetu, polemiku “an sich”, v niz uz nikdo z polemizujicich nebude mit ani tuseni, o cem byla tehdy na pocatku rec.
A nyni k te prihlouple otazce, kde na to bereme cas… Nam, dlouhodobe gramotnym, zabere napsani nekolika vet par minut. A vubec, kde vy se svym handicapem berete cas studovat diskusni fora za ucelem kladeni mravokarnych otazek? A vubec, kde berete tu drzost? Slapeme snad u vas na statku zeli?!
Neruda // Květen 1, 2007 na 6:56 dop.
Mne to zde vukol hrozne tesi! Je to takovej navrat do dob ceskyho narodniho obrozeni - D.A.R. je starej Dobrovskej, kterej se snazi se pusobit nestranne a vedecky, ale ve vysledku mu o cesky věci nejde. Bavi me jeho snaha byt tatkou osvicenectvi – jeho droga je intelektualne se ukazat a nezahalet – takovej detektiv Sherlock svého druhu, co musí mit porad něco na praci. Skoda ze jeho prispevky pro casopis Report jeho http://www.netalentovanekamaradkyjany.com ho spise pasuji na detektiva Tomsu nez na Holmese, ale neva, je preci nutny se ukazat. Prece nebudes hanit hnizdo, kde publikujes, je to kamaradka ne? Takovy zavirani oci nad sebou, von Dobrovskej taky prece jen preferoval nakonec Nemce. Ale v diskuzich to vzdycky byl hrozne nestrannej vedec. Karel Vesely – to je spis smutny. Takovej Klicpera, snazivej, ale nikoho to nezajima. Stejne jako von není moc sectelej – kdypak psali naposledy Hisvoice o Fenneszovi? Nevis? A jak často se to tam deje? Ze nemas predplacino? A Kucerova recenze Sunshine pro Filter? Ze nectes Filter? A jo vlastne – ty nectes ani ty prispevky tady – jinak bys vedel ze to Kucera vubec nepsal, jak se zminuje. No radsi se k tomu nepriznej ex post. Chyby se ztrati ve viru prispevkove vasne. Ale analni alpinismus – dobry, asi zatím vrchol tvy metaforiky a hodne se to hodilo. Jak rikam, von Klicpera taky nebyl nejakej genius. Ale myslel si to a rad se zucastnoval obrozeneckejch plesu.
Do toho musí prispechat do predsednictva matice ceske Formi – hlavne se nechat pochvalit, hele sice Jungmann, ale Dobrovsky mu vysekne poklonu, koneckoncu delaji na stejny věci. Jednou po tobe pojmenujou namesti! A propos Kucera – Kajetan Tyl! Trosku jdou obrozenci proti nemu, no dyk i Fidlovacka mela jen jednu reprizu, ale třeba z toho bude hymna? Pritom je jeden z nich – ukazat se v obrozeneckym krouzku, tak proc tolik zasti? Ale je o dost pracovitejsi nez Klicpera a je vic videt nez Jungmann a Dobrovskej, mozna proto. Nakonec z toho nejlip vychazi Pliska – je v exilu, celej Havlicek. Viden sice není Brixen, ale zapalenej je furt – trosku naivni a revoluce z toho nebude, ale par hlasek se ujme. A hlasky, to je to hlavni, aspon v Cechach. No a ted si rekneme, kdo je nejvetsi postavou naseho obrozeni. K.H. Macha. A proc? Protože mu bylo obrozeni docela u prdele, a bylo by dobry, abychom si z toho vzali ponauceni. I ja si ho beru a koncim – vzdyt jsem jeden z vas, prisel jsem se jen ukazat!
P.S. Kdo uhadne, kdo je autorem tohoto prispevku, ziskava predplatne techto casopisu:
Filter, Report, Hisvoice, Reload, Reflex a Esquire. Magazin F1 pouze jako bonus pro prvniho nejrychlejsiho formulare. Piste na hadejvolekdojsem@seznam.cz
Jerome // Květen 1, 2007 na 7:49 dop.
no hezký honzo, na začátku tvého postu jsem si říkal že z téhle hry s obrozenci vykouzlíš nějakou legraci, ale nakonec se ti to nepovedlo - jak je to dlouhý tak je to debilní.
D.A. Rodriguez // Květen 1, 2007 na 4:27 pm
Neruda: Hele, mne je vlastne jedno, kdo jsi. Pro mne je dulezity, ze ty mne znas jmenem a vis co delam, zatimco ja te neznam a je mi uplne jedno, co delas. Nebo te mozna znam, ale premyslim odkud, protoze na Sazava Festu uz jsem nebyl hodne dlouho. Ale prece jenom- chtel bych se ted oprostit od rozdilu v nazorech a normalne, lidsky se te zeptat na neco, co mne skutecne zajima od okamziku, kdy jsem se dostal na ctvrty radek tveho prispevku: co je to za drogy, co beres? Neco takoveho jsem jeste nevidel a podle vseho to musi byt docela jizda. Dej mi vedet. Dik.
Petr Pliska // Květen 1, 2007 na 5:22 pm
v posledni dobe sem chodi nejak moc divnych lidi
aseedi // Květen 1, 2007 na 5:24 pm
tak rozesli navstivenky tem normalnim
aseedi // Květen 2, 2007 na 8:46 pm
zdase, ze debata je u konce, jelikoz se toto tema posouva v tomto blogu niz a niz, takze zase s novou deskou SunZ tady nazdar
Destroyer // Květen 2, 2007 na 10:17 pm
ty vole. docist to az sem je temer nemozny. ale ja to dokazal.
Komentovat